Programy lojalnościowe – jaki mają wpływ na budowanie relacji z klientem?

Programy lojalnościowe – jaki mają wpływ na budowanie relacji z klientem?

Programy lojalnościowe to coraz skuteczniejsze narzędzie pozwalające na budowanie pozytywnych relacji z klientem. Spotkamy się z nimi niemal na każdym kroku: w sklepach spożywczych, odzieżowych a nawet na stacjach paliw. Do skorzystania z programu wystarczy szybka rejestracja i posiadanie specjalnej karty, choć nie zawsze. Na rynku pojawiły się programy lojalnościowe, korzystające z terminali płatniczych. Te nowości pokazują jak wielki potencjał mają tego typu systemy.

Korzystne dla klienta i firmy

Wdrożenie programu lojalnościowego przynosi zyski dla obydwu stron. Klient zyskuje dodatkowe profity w postaci nagród, czy przynależności do klubu, zaś przedsiębiorca ma szansę na zbudowanie zaufania wśród konsumenta. Oczywiście nie tylko. Dobrze zbudowane programy lojalnościowe to także możliwość wzrostu sprzedaży. Przykładowo obiecując cenną nagrodę za zebranie danej ilości punktów nakłaniamy klienta do wybrania naszego sklepu zamiast wybrania się do konkurencji. Należy przy tym pamiętać, żeby zadbać o odpowiednią ilość nagród i czuwać nad procesem ich przyznawania. W momencie gdy zapas bonusów wyczerpie się przed zakończeniem programu i pewne grono osób nie otrzyma prezentu, mimo posiadania wymaganej liczby punktów możemy mieć poważny problem wizerunkowy. Dlatego więc dokładnie wszystko zaplanujmy i przeanalizujmy wszystkie możliwe scenariusze.

Jaki powinien być skuteczny system lojalnościowy?

Na pewno dopasowany do odbiorcy. Wybieramy zazwyczaj między dwoma opcjami: programie opartym na emocjach lub nagrodach rzeczowych. Znając swoją grupę docelową szybko dowiemy się, który z wymienionych typów pozwoli nam na zbudowanie większego zaangażowania klientów. Nie zapominajmy także o prostych zasadach. Konsument bez problemu powinien zrozumieć reguły rządzące danym systemem, jeśli będzie miał jakieś wątpliwości może zrezygnować z udziału w programie. Jedną z najważniejszych kwestii jest dobrze poprowadzona kampania promocyjna. Można zaplanować ją zarówno w mediach tradycyjnych jak i w Sieci. W siedzibie sklepu informować o programie mogą plakaty, w Internecie zaś nieoceniona będzie dobrze stargetowana reklama.

Poprzedni artykułRTB – kiedy przynosi najlepsze efekty?
Następny artykułZarządzanie relacjami z klientem – o czym warto pamiętać?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj