RTB – kiedy przynosi najlepsze efekty?

RTB – kiedy przynosi najlepsze efekty?

W 2009 roku w Stanach Zjednoczonych powstał pomysł, by wykorzystać czas rzeczywisty, w jakim użytkownik przegląda reklamy oraz sprzedać ten czas reklamodawcą. W ten sposób zrewolucjonizowano rynek internetowy i przekonano się, że RTB może przynosić wiele korzyści dla każdej ze stron. Jak zatem działa i kiedy jest najbardziej skuteczne?

Czym jest RTB?

RTB, czyli real-time bidding to sposób na reklamę w przestrzeni internetowej. Polega na innym niż w wersji display advertising wykupowaniu powierzchni reklamowej. W wypadku DA mówimy jednak o zakupie z góry, za określoną kwotę, która pozwala nam wybrać gdzie chcemy się reklamować, ale nie pozwala nam wybrać momentu. Inaczej jest z RTB, w którym każde wyświetlenie naszej reklamy kupowane jest na drodze aukcji w czasie rzeczywistym. Jest to więc czynność ciągła i bardziej precyzyjna.

Jakie zalety ma RTB?

RTB to przede wszystkim większa jakość reklamowa, w tym znaczeniu, że odnosząca się do większej i lepiej dobranej grupy odbiorców. Wykupując reklamę w czasie rzeczywistym możemy sterować zachowaniami klientów i wyświetlać mu takie treści, które go zainteresują. Tymczasem w przypadku DA, czyli klasycznej reklamy w internecie, nie mieliśmy wpływu ani w jakich godzinach będzie ona wyświetlana, ani kto będzie ją oglądał. Z RTB reklama jest pełniejsza.

Kiedy RTB jest skuteczne?

To przede wszystkim narzędzie dla osób, które potrafią szybko myśleć i podejmować decyzję. Warto przemyśleć swoją strategię zanim zajmiemy się licytowaniem, gdyż możemy tylko stracić bez odpowiedniej wiedzy. Chcąc przyciągnąć klientów musimy trafiać do naszych odbiorców, a więc osób zainteresowanych naszą działalnością i naszymi produktami. Właśnie wtedy należy uderzyć i wykupić reklamę, by osiągnęła największą skuteczność.

RTB to nie tylko rozwiązanie lepiej docierające do odbiorcy i poprawiające wyniki reklamowe firm, ale także doskonały biznes dla właścicieli stron. Jeśli chcesz, aby specjaliści zajęli się RTB Twojej firmy za Ciebie, wystarczy, że wybierzesz opcję RTB w Fabryce Marketingu i już o nic nie musisz się martwić.

Poprzedni artykułFundusze inwestycyjne a konta oszczędnościowe – różnice
Następny artykułProgramy lojalnościowe – jaki mają wpływ na budowanie relacji z klientem?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj