Transportowanie do Niemiec – najważniejsze przepisy spedycji do Niemiec

Transportowanie do Niemiec - najważniejsze przepisy spedycji do Niemiec

Choć mogłoby się wydawać, że transportowanie do Niemiec nie powinno sprawiać żadnych trudności, w praktyce okazuje się, że w tym kraju obowiązują zaostrzone przepisy dotyczące transportu drogowego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 2,8 do 3,5 tony. Co trzeba wiedzieć?

Transport drogowy w Niemczech – rejestracja czasu jazdy

Przede wszystkim należy zdawać sobie sprawę z tego, że według aktualnych przepisów, kierowcy, którzy prowadzą samochód na terenie Niemiec o masie wyższej niż 2,8 t i mniejszej niż 3,5 t, muszą stosować się do zarządzenia dotyczącego rejestracji czasu pracy jazdy oraz przerw.

Jeśli w pojeździe został zamontowany tachograf, urzędnicy kontrolujący transport drogowy sprawdzają informacje w nim zawarte. W innym wypadku kierowca musi codziennie zapisywać czas jazdy, przerw oraz odpoczynku. Dokument, w którym jest to spisywane musi spełniać określone standardy – należy w nim uwzględnić dane dotyczące kierowcy (imię i nazwisko), pojazdu (numer rejestracyjny), stan licznika oraz nazwę miejscowości, z której rozpoczęto i w której zakończono jazdę.

Co więcej, kierowca musi posiadać regularnie uzupełniany raport nie tylko z dnia bieżącego, ale również z 28 dni poprzedzających kontrolę.

Pozostałe formalności związane z transportowaniem do Niemiec zostały opisane na http://fracht.pl/poradnik/wpis/dlaczego-transport-do-niemiec-najlepiej-jest-zlecic-firmie-spedycyjnej.

Drogowe kontrole BAG w Niemczech

Niemieckie drogi są kontrolowane przez pracowników Federalnego Urzędu ds. Transportu Drogowego (BAG), którzy są upoważnieni do sprawdzania zarówno pojazdów niemieckich, jak i zagranicznych. Inspektorzy mogą współpracować również z policją oraz z urzędem celnym.

Kontrolerzy BAG sprawdzają uprawnienia do kierowania pojazdem, polisy OC oraz ważność przeglądu technicznego, urządzenia lub raporty dotyczące czasu pracy kierowcy, stan techniczny oraz wymiary pojazdu, sposób zabezpieczenia ładunku oraz przestrzeganie przepisów dotyczących m.in. przewozu materiałów niebezpiecznych, przewozu artykułów żywnościowych, także dopuszczalnych norm poziomu hałasu i emisji zanieczyszczeń.

W przypadku gdy inspektorzy wykryją jakiekolwiek nieścisłości, mogą udzielić upomnienia, sporządzić protokół lub zażądać zabezpieczenia.

Spedycja do Niemiec – samodzielnie czy z firmą transportową?

Ze względu na mnogość restrykcyjnych przepisów dotyczących transportu drogowego wielu polskich przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług firm spedycyjnych, które zapewniają profesjonalne środki transportu oraz zajmują się wszelkimi formalnościami.

Jest to korzystne również z innych powodów. Firmy transportowe posiadają doświadczenie w kwestiach logistycznych i potrafią zaplanować trasę tak, aby przebiegała szybko i bez zakłóceń. Co więcej, oferują przy okazji szereg usług dodatkowych, wliczonych w cenę transportu, które obejmują m.in. załadunek, rozładunek oraz przeładunek towaru, ubezpieczenie ładunku oraz magazynowanie go w razie potrzeb.

Dlatego często bardziej opłacalne jest zatrudnienie profesjonalnego spedytora. A nawiązując z nim stałą współpracę można negocjować ceny, co po szybkim przeliczeniu okazuje się być o wiele bardziej korzystne, niż transport na własną rękę.

Poprzedni artykułmBank Hipoteczny: debiut listów zastawnych na rynku międzynarodowym zakończony sukcesem
Następny artykuł80-latek i 77-latka z długami za telefon na ponad 100 tys. zł

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj