76% Polaków wie, czym są usługi assistance – wynika z najnowszego badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów”. W porównaniu do ubiegłego roku jest to wzrost o 9 p.p. Najczęściej assistance rozumiemy jako usługi ratunkowo-pomocowe oraz okołoubezpieczeniowe. Kojarzy nam się ono głównie z pomocą i szybkością.
Jak mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Tomasz Frączek, prezes firmy Mondial Assistance: „W zeszłym roku z jakiejkolwiek usługi asystenckiej skorzystało 13% uprawnionych. To jest naprawdę bardzo dużo ludzi – 2,5 mln […]. Kiedy rozpoczynaliśmy badania, w 2011 r., wyszło nam, że z usług tych korzysta 1,1 mln osób”.
Większość korzystających z assistance to osoby, które założyły już swoje rodziny i mają co najmniej jedno dziecko. Klientami firm oferujących te usługi są głównie przedstawiciele płci brzydkiej. „Mężczyzn jest nieco więcej, ok. 55%, ale proporcje się wyrównują” – informuje Anna Karczmarczuk, prezes Ipsos Polska.
W 2017 r. Polacy najczęściej korzystali z usług assistance wchodzących w skład produktów ubezpieczeniowych (51%) i bankowych (18%). Największą wartość miało dla nas assistance medyczne. Nieco mniej ceniliśmy assistance samochodowe. Na trzecim miejscu znalazło się assistance turystyczne.