Reklama w i na autobusach – co to takiego? Dla kogo?

Reklama w i na autobusach - co to takiego? Dla kogo?

Nie ma w tym nic dziwnego, że każda firma chce dotrzeć jak najmniejszym kosztem do jak największej liczby osób – potencjalnych klientów. To samo chcą osiągnąć różne instytucje, np. informując społeczeństwo o najróżniejszych akcjach i wydarzeniach. Reklamy są więc umieszczane w wielu publicznych miejscach. Warszawa, Kielce czy Bydgoszcz nie jest pod tym względem wyjątkiem.

Reklama na autobusach to coraz popularniejszy sposób reklamowania produktów i usług w Polsce. Ta forma reklamy rozwija się bardzo prężnie i we wszystkich dużych miastach w Polsce istnieje możliwość wynajęcia przestrzeni reklamowej na autobusach. Można to zrobić na okres miesiąca, trzech, sześciu lub dwunastu miesięcy. Miejskie Zakłady Komunikacyjne Bydgoszcz oferują taką możliwość reklamodawcom na powierzchni zewnętrznej autobusów a także tramwajów. Zarówno posiadacze dużych firm jak i lokalnych biznesów mogą z pewnością zyskać bardzo dużo decydując się na taką formę reklamowania. Reklama na autobusach pozwala dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców.

Reklama na autobusach – dla kogo jest?

Porównując reklamę na autobusach do billboardu, łatwo jest zauważyć która jest skuteczniejsza. Na pierwszy rzut oka obie mają podobną formę, jednak w rzeczywistości znacznie różnią się w odbiorze. Billboardy bardzo często znajdują się przy drogach szybkiego ruchu, autostradach, a więc trafiają tylko do kierowców. Reklama na autobusach dotrze nie tylko do kierowców, ale i przechodniów i pasażerów komunikacji miejskiej. Reklama, za którą płaci się tylko raz, nie jest przymocowana w jednym miejscu a przemieszcza się po powierzchni całego miasta przez około 16 godzin na dobę, a nawet dłużej! MZK Bydgoszcz ma w swojej ofercie również autobusy nocne, tak więc reklama na autobusach w tym mieście jest widoczna niemalże całą dobę.

Za taką zewnętrzną reklamę płaci się tylko raz. To od reklamodawcy zależy, na jaki okres wynajmie powierzchnię reklamową. Jednak może mieć pewność, że przez cały ten czas odbiorcy będą widzieć nazwę jego firmy lub usługi i bardzo możliwe, że ją zapamiętają. To bardzo tani sposób, w porównaniu z innymi nośnikami reklamy zewnętrznej. Jedną z bardziej znanych firm oferującą takie usługi jest firma Autobox – https://autobox.com.pl/.

Sposób na taką reklamę jest znany od długiego czasu na całym świecie. Przykładem mogą być na przykład londyńskie czerwone autobusy. Nieważne – stary czy nowy, na każdym z nich widnieją reklamy. Setki tysięcy turystów dziennie robi zdjęcia charakterystycznym autobusom. Dzięki temu reklamodawca dociera jeszcze dalej. W polskich miastach nie ma czerwonych autobusów, ale w każdym z nich ludzie robią sobie zdjęcia. W taki sam sposób reklama na autobusach trafia do jeszcze szerszego grona odbiorców. Warto więc zainwestować w taką reklamę zewnętrzną, bez względu na to jak duża jest firma, którą chce się zareklamować!

Reklama w autobusach – czyli pasażer przeczyta wszystko

Bydgoszcz jest ósmym co do wielkości miastem w Polsce. Nie brakuje w tym mieście studentów, uczniów, oraz innych osób, które codziennie przemieszczają się komunikacją miejską. Łatwo sobie wyobrazić, że jadąc codziennie tą samą drogą, setki pasażerów mogą się nudzić. Wtedy ich wybawieniem jest reklama w autobusach. MZK Bydgoszcz w swoich autobusach pozwala reklamodawcom na trzy sposoby reklamy. Są nimi: plakaty, spoty reklamowe wyświetlane na monitorach zamieszczonych w autobusach oraz uchwyty na ulotki. Każdy z tych sposobów ma tę dużą zaletę, że pasażerowie sami wsiadają do autobusu i spędzają w nim każdorazowo od kilku do kilkudziesięciu minut – tak więc reklama w autobusach jest eksponowana na odbiorców przez cały ten czas! Szacuje się, że aż 80% pasażerów zauważa ekrany reklamowe, a aż 62% z nich lubi oglądać wyświetlane tam spoty.

Niezależnie od tego, czy jako reklamodawcy bardziej odpowiada nam reklama na autobusach, czy reklama w autobusach oba te sposoby doskonale sprawdzają się w reklamowaniu produktów i usług. Taka reklama to doskonały sposób aby przyciągnąć wzrok odbiorcy i pozostać przez niego zapamiętanym na dłużej.

Poprzedni artykułZarządzanie relacjami z klientem – o czym warto pamiętać?
Następny artykułLEASING A KREDYT?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj