W kampaniach reklamowych często wykorzystuje się stabilną pozycję rynkową konkretnego brandu, produktu lub usługi w celu stworzenia wizerunku własnej marki. Podobną metodę stosują twórcy strategii, opartych na marketingu influencerowym. Działania te są hybrydowym zestawieniem tradycyjnych form reklamowych i promocji online. Influencerzy gromadzą bowiem nie tylko szerokie, ale przede wszystkich lojalne grono odbiorców.
Ogólne korzyści
Atrakcyjna historia to doskonała strategia, by wyróżnić się na tle innych brandów w mediach społecznościowych. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, skorzystać z profesjonalnej agencji influencer marketingu, http://tearsofjoy.pl/, która pomoże Ci zwiększyć rozpoznawalność marki. Platformy komunikacyjne umożliwiają interakcję z gronem konsumentów, co ułatwia kontrolę i bieżąco ocenę generowanych treści. Influencer to ktoś w rodzaju brand hero, dlatego jego wizerunek powinien być spójny z produktem i tworzoną historią.
Widoczność domeny
Niewiele osób zdaje sobie sprawę, dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne przy tworzeniu działań promocyjnych. Otóż, widoczność domeny w wyszukiwarce znacznie wpływa na efekty sprzedażowe. Strategia SEO generuje ogromne zyski, przekraczające niekiedy sumę kilku milionów złotych w skali rocznej.
Influencer, w publikowanych filmikach i postach przekierowuje swoich odbiorców na konkretny adres strony za pomocą specjalnych odnośników lub linków na karcie. W ten sposób umacnia się jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Popularność witryny oraz wysokie miejsce na tle innych domen przyciąga rzeszę nowych klientów, intensyfikując ruch organiczny na stronie.
Współpraca z influencerami znacznie poprawia wyniki sprzedażowe. Strategia marketingowa pomaga również poprawić ogólny wizerunek brandu. Warto jednak łączyć działania i wykorzystywać różnorodne kanały emisyjne. Influencer marketing nieustannie rozwija się, gdyż platformy komunikacyjne wprowadzają regularnie nowoczesne technologie. Nie trzeba zatem planować swoich działań z dużym wyprzedzeniem. Istotne jest jednak obserwowanie reakcji odbiorców, gdyż sukces sprzedażowy zależy od umiejętności zaspokajania ich potrzeb.