Reklama w Internecie to nie wszystko, postaw też na klasykę

Reklama w Internecie to nie wszystko, postaw też na klasykę

Internet daje niezwykłe możliwości i dziś bezsprzecznie pozwala w stosunkowo krótkim czasie dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. W końcu z Internetu korzystają dzisiaj niemal wszyscy. Stosować można tu różne metody, które dobiera się odpowiednio do potrzeb firmy.

Jednak klasyczne formy reklamy wcale nie odeszły do lamusa, bo nic tak nie przypomina o firmie, jak użyteczny, realny przedmiot w ręce klienta i może mu towarzyszyć nawet wówczas, gdy nastąpi przerwa w dostawie usług internetowych. Sprawdźmy więc, jakie formy reklamy internetowej i klasycznej warto stosować.

Reklama w sieci

Jedną z najskuteczniejszych form promocji jest reklama własnej strony internetowej, dzięki pozycjonowaniu jej przez używanie słów kluczowych. Generalnie polega to na precyzyjnym opracowywaniu każdego, zamieszczanego tekstu tak, aby był on łatwo identyfikowany przez wyszukiwarki Google.

Podstawową zasadą jest staranne dobieranie słów w tytułach, podtytułach i nagłówkach oraz używanie tychże słów w odpowiednich miejscach w tekście.

Do tych działań należy dodać systematyczne usuwanie błędów, które utrudniają indeksowanie strony, optymalizację kodu oraz budowanie tak zwanego profilu linkowego. Te działania nie przynoszą efektów z dnia na dzień, ale w dłuższym czasie osiąga się znakomite rezultaty.

Inną świetną formą reklamy internetowej jest reklama kontekstowa, czyli popularny adwords. Pozwala ona na stworzenie reklamy i kierowanie jej do określonych osób, które już wcześniej przeglądały w sieci podobne oferty.

Taką kampanię można zaczynać ze stosunkowo niewielkim budżetem, a opłaca się ją według zasady CPM – czyli gdy tylko zostanie wyświetlona, albo stosuje się zasadę CPC – czyli płaci się wówczas, gdy klient przejdzie na witrynę reklamodawcy.

Niezwykły potencjał tkwi dziś także w portalach społecznościowych. Miliony ludzi codziennie odwiedza strony takie, jak: Facebook, Twitter czy Instagram, stąd dobrze prowadzone fanpages wielu firm cieszą się ogromnym powodzeniem. Doskonałą formą internetowej promocji jest też firmowy blog, gościnne wpisy na innych popularnych blogach, czy też kanały video.

Reklama tradycyjna

Tradycyjne środki reklamy dzisiaj też są ciągle w cenie. Na rynkach lokalnych ciągle potrafią przyciągnąć znaczną liczbę klientów. Trudno się spodziewać, że dobra restauracja zdobędzie wielu klientów z drugiego końca kraju, a lokalny warsztat samochodowy będzie szukał klientów setki kilometrów dalej.

Nic więc dziwnego, że firmy, chcąc zdobywać nowych i dbać o swoich stałych klientów, powinny co jakiś czas przeprowadzać choćby małe kampanie reklamowe, polegające na wręczeniu firmowych upominków.

Warto wybrać ciekawe drobiazgi i zlecić nadrukowanie firmowego loga czy hasła, które może wykonać nam chociażby firma kryjąca się pod adresem www.eurofresh.com.pl.

Dzięki takim działaniom, warsztat samochodowy śmiało może rozdawać swoim klientom zapachowe choinki do samochodów, restauracja może wręczać firmowe filiżanki do kawy, a lokalne biuro rachunkowe może sprezentować swoim klientom świetne, podręczne notesy.

Nie można też zapomnieć o ulotkach, w których można poinformować okolicznych mieszkańców o nowej ofercie czy aktualnych promocjach. Większe firmy, które mogą sobie pozwolić na reklamę na billboardach też powinny nadal korzystać z tej formy reklamy.

Poprzedni artykułPraktycy radzą: jak inwestować w mieszkania, żeby zarobić?
Następny artykułCzy warto wykupić ubezpieczenie turystyczne podczas wakacji?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj