Reklama w poczcie Gmail – skuteczny sposób na dotarcie do klienta

Masz konto Gmail? Z pewnością nieraz otrzymałeś na swój adres różnego typu treści reklamowe. Gmail Ads to potężne narzędzie do promocji. Jakie są zalety kampanii reklamowej, która dociera w ten sposób?

Coraz więcej powierzchni reklamowych

Przedsiębiorca, który planuje kampanię w Internecie, ma do dyspozycji wiele powierzchni reklamowych. Konkretną kampanię promocyjną da się stworzyć do sieci wyszukiwania, sieci reklamowej z milionami witryn, mobilnych aplikacji, na kanał YouTube, a nawet na pocztę. Gmail Ads wykorzystuje fakt, że do poczty logujemy się praktycznie codziennie. To dla nas możliwość kontaktu z pracodawcą, ale też bliskimi osobami. Zdecydowana większość internautów korzysta z poczty Gmail. Trudno się dziwić, że potencjał tej powierzchni reklamowej również został dostrzeżony i odpowiednio wykorzystany.

Reklama Gmail Ads na urządzeniach mobilnych

Coraz rzadziej przeglądamy pocztę, korzystając z komputera stacjonarnego. Tę tendencję musieli dostrzec twórcy kampanii internetowych. Reklama w Gmailu – Gmail Sponsored Promotion (GSP) występuje początkowo jako teaser. Jest to sam tytuł. To ta część powinna zachęcić odbiorcę do interakcji. Osoba, która mniej zna się na rzeczywistości wirtualnej, może ją pomylić ze zwykłą wiadomością ze skrzynki. Po kliknięciu w reklamę przechodzisz do drugiego widoku. Prezentacja to kilka opcji szablonów. Możesz otrzymać plik graficzny, wypełniający całą powierzchnię maila. Spójna grafika i zachęta do działania (CTA) powinna zachęcić do interakcji.

Szablony pojedynczej promocji i różnych produktów

Gmail Ads może przesyłać reklamę graficzną o mniejszym rozmiarze, lub w formie filmiku video. W takim wariancie występuje nagłówek, opis, przycisk do działania. Istnieje też szablon różnych produktów. Jest to doskonała opcja dla sklepów internetowych. Każdy element może przenieść użytkownika na inną podstronę. W jaki sposób promować całą kategorię produktu? Przydaje się szablon katalogu. Zmieści się w nim grafika wraz z tekstem reklamowym, czyli nagłówkiem, opisem i przyciskiem.

Jak można targetować reklamę?

Gmail Ads łatwo sformatować do interesującej nas grupy docelowej. Jakie informacje są przydatne? Wiek, płeć, lokalizacje, język, urządzenie, tematy, słowa kluczowe i domeny. Reklamy, które otrzymasz na skrzynkę, przychodzą po analizie wiadomości, jakie są do nas wysyłane. Google bierze pod lupę 100 ostatnich maili. Wiadomości o określonej tematyce to doskonała podpowiedź. Osoby zainteresowane podróżami w ten sposób otrzymują informacje np. o sprzęcie, potrzebnym do wędrówek. Ze względu na dobre targetowanie reklamy Gmail Ads nie są odbierane przez internautów jako zbyt nachalne. Ich pozytywne lub neutralne postrzeganie stanowi dodatkowy atut.

Kampanie w poczcie Gmail świetnie sprawdzają się wtedy, gdy reklamodawca chce zainteresować jakimś produktem lub usługą. W ten sposób łatwiej też budować świadomość marki.

Poprzedni artykułMarketing w sieci – co warto o nim wiedzieć?
Następny artykułSzkoda całkowita – czy jest opłacalna?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj