Poczta Polska zanotowała 400 mln złotych przychodu ze sprzedaży produktów w placówkach

Poczta Polska zanotowała 400 mln złotych przychodu ze sprzedaży produktów w placówkach

Działalność handlowa w ubiegłym roku przyniosła Poczcie Polskiej 400 mln zł przychodu. Spółka zakłada, że w tym roku uda się  uzyskać nawet pół miliarda złotych. Zgodnie z nową strategią rozwoju  Poczta w segmencie handlu zamierza dołączyć do grona wiodących w kraju dystrybutorów towarów pocztowych, papierniczych, biurowych, prasy i wydawnictw.

Poczta Polska posiada ponad 7 500 placówek, filii i agencji pocztowych. Zgodnie z nową strategią, ta sieć stale się rozwija. Placówki  są punktami oferującymi usługi komunikacyjne i finansowe  lokalnym społecznościom. Asortyment Poczty Polskiej uzupełnia  luki w ofercie wydawniczej i księgarskiej w wielu miejscowościach, gdzie nie funkcjonują sklepy konkurencji w tej branży. – Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalność Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Konsekwentnie poszerzamy naszą ofertę, ponieważ chcemy oferować atrakcyjne produkty w przystępnych cenach. Sprzedaż  wydawnict z płytami, książek i artykułów papierniczych ma duże znaczenie dla społeczności wsi i mniejszych miejscowości, gdzie placówki Poczty Polskiej mają do odegrania szczególnie ważną rolę  – mówi Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej. W ofercie Poczty są książki dotyczące historii Polski, a także biograficzne,  beletrystka, serie dla dzieci i poradniki.

Od 2015 roku w Poczcie systematycznie rośnie sprzedaż prasy egzemplarzowej i książek. W 2017 roku przychód z tej sprzedaży wyniósł niemal 115 mln zł, podczas gdy jeszcze w roku 2015 było to niewiele ponad 100 mln.

W tym roku Poczta Polska kontynuuje działania zmierzające do uporządkowania oferty handlowej i atrakcyjniejszego prezentowania jej w placówkach. Celem jest zwiększenie przychodów o 20 procent. Spółka, zgodnie ze strategią rozwoju przyjętą w 2017 roku chce wzmocnić swoje udziały w segmencie handlu i stać się liczącym  dystrybutorem towarów pocztowych, papierniczych, biurowych i prasy. – Porządkujemy naszą ofertę w placówkach. Jesteśmy przekonani, że sprzedaż detaliczna w placówkach pocztowych będzie znacząco rosła w kolejnych latach, dzięki trafianiu w oczekiwania naszych klientów oraz atrakcyjniejszemu prezentowaniu produtków. Jesteśmy stabilnym i wiarygodnym partnerem dla firm, których produkty są sprzedawane w naszych placówkach – mówi Grzegorz Kurdziel.

Poczta Polska konsekwentnie stawia na sprzedaż samoobsługową, która jest wygodna dla klientów. W ofercie jest  pełna paleta towarów pocztowych: koperty w różnych rodzajach i formatach, opakowania kartonowe, zestawy opakowaniowe, taśmy, kartki pocztowe, widokówki i karnety okolicznościowe.

Dane z ubiegłego roku potwierdzają, że artykuły te są chętnie kupowane. W  2017 roku szczególnym zainteresowaniem cieszyły się między innymi książeczki dla dzieci, zaś z książek dla dorosłych – wydawnictwa o tematyce kulinarnej. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych w 2017 roku produktów znalazły się wydawnictwa dla dzieci z serii album z naklejkami oraz wydawnictwa z serii Bystrzaki. Popularnością cieszyły się pozycje z przepisami siostry Anastazji.

Chętnie kupowane były gry i zabawki oraz drobne słodycze. Ponadto pocztowa oferta podstawowa wzbogacana jest asortymentem sezonowym i okolicznościowym.

Poprzedni artykułPIU: Polacy z własnej kieszeni wydają ponad 40 mld zł na zdrowie
Następny artykułING Commercial Finance utrzymuje pozycję lidera na rynku

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj