Influencer marketing – na czym polega i kiedy warto w niego inwestować?

Influencer marketing – na czym polega i kiedy warto w niego inwestować?

Marketing w internecie ma różne formy – wśród nich znajduje się również influencer marketing, który może obejmować także rzeczywistość inną niż ta wirtualna. Czym dokładnie jest influencer marketing i kiedy warto w niego zainwestować?

Z influencer marketingiem możemy spotkać się obecnie bardzo często. To skuteczną metoda promocji wybierana zarówno przez duże, jak również mniejsze firmy, które chcą efektywnie dotrzeć do grupy docelowej i zwiększyć swoją sprzedaż.

Kim jest influencer?

Aby zrozumieć, czym jest influencer marketing, trzeba przede wszystkim wiedzieć, kim tak naprawdę jest influencer.

Influencerem nazywa się osobę, która posiada wpływ na innych i dzięki temu może zachęcić ich do dokonania jakiejś decyzji, na przykład do spróbowania oferty danej firmy. Najczęściej influencerem jest popularny bloger czy vloger, który posiada szerokie grono czytelników lub widzów.

Jak działa influencer marketing?

Ta metoda marketingowa polega głównie na przekazaniu influencerowi odpowiednich produktów czy zaoferowaniu mu usług, które następnie może on opisać na swoim blogu czy zaprezentować we vlogu.

Dzięki temu influencer marketing pozwala na dotarcie do szerokiej gamy potencjalnych klientów, na których wpływ ma influencer. Ta metoda marketingowa może być wspierana również przez dodatkowe akcje, na przykład przez oferowanie kodów rabatowych.

Główne zalety influencer marketingu:

  • możliwość dotarcia do szerokiego grona aktywnych odbiorców
  • pozytywny wpływ na wizerunek marki czy firmy
  • większa wiarygodność w oczach odbiorców
  • budowanie długotrwałe relacji z odbiorcami
  • przystępne ceny reklamy

Jak skorzystać z influencer marketingu?

Aktualnie większość firm, które interesuje influencer marketing, decyduje się na korzystanie z zewnętrznych agencji, które zajmują się kompleksowym wsparciem w tym przypadku.

Pomagają w wyborze takiego influencera, który będzie najlepszym reprezentantem oferty, pośredniczą pomiędzy reklamodawcą a influencerem, doradzają w doborze najlepszych metod reklamy, pozwalają na ocenę jej efektywności.

Poprzedni artykułTerminal płatniczy – dlaczego warto go zainstalować?
Następny artykułNa czym polegają skuteczne kampanie w zakresie trade marketingu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj